niedziela, 28 sierpnia 2011

Dania z makaronu

Dzisiaj zaskoczyli mnie znajomi ze wpadają w odwiedziny w porę obiadową. Wszytko było by oki , gdyby nie to ze akurat dzisiaj nie chciało się gotować.Zakupy przeważanie robię w poniedziałki i nic takiego nadającego się na obiad nie miałam. Myślałam o zwykłych pulpetach w sosie bo jeszcze zachowało się trochę mielonego, ale jedna z koleżanek jest wegetarianką i za nic w świecie nie zje nawet sosu ,którym gotowane były klopsy.Gdy tak siedziałam i myślałam co by tu zrobić a miałam tylko godzinę na przygotowanie "czegoś"i doprowadzenie się do porządku to przypomniał mi się przepis który kiedyś widziałam w gazecie szybkie dania z makaronu a tego zawsze u mnie pod dostatkiem.I tak przygotowałam szybki i dobry obiad w dwóch wersjach dla koleżanki wegetarianki i mięsożernych ;-)
Ogólnie czas przygotowania to około25 minut przepis jest na 4 porcje zarówno wersja dla wegetarian jak i dla amatorów mięsa
Podaje przepis dla wegetarian.
Składniki:
*400g makaronu ( ja gotuje rurki)
*1 por
*2 ząbki czosnku
*2 łyżki masła
*1 łyżka mąki
* 350ml bulionu warzywnego z kostki( ja akurat miałam jeszcze trochę rosołu z wczoraj wiec go wykorzystałam)
* 250g śmietany 18%
*100 g twardego żółtego sera( ja kupuje ser w kostkach pakowany hermetycznie, idealny na nie przewidziane gotowanie)
* łyżeczka suszonej natki pietruszki
* sól,pieprz
* grubo starty parmezan do dekoracji
Por oczyścić, opłukać i drobno posiekać. To samo robimy z czosnkiem. W garnku stapiamy masło, podsmażamy czosnek i porę. Oprósz mąką, zasmaż nie rumieniąc, mieszaj dolewając bulionu. Zagotuj wszytko i dodaj śmietanę. Gotuj przez 5 minut na średnim płomieniu.Wsyp do sosu stary ser i gotuj aż się rozpuści, dopraw do smaku wedle uznania.Ugotowany makaron wyłóż na talerz, polej sosem, posyp parmezanem i udekoruj pietruszką.

Przepis dla mięsożerców ;-)
Składniki:
*400 g makaronu
* 300g mięsa mielonego
* 1 łyżka mąki
* 1 jajko
* 1 kromka suchej bułki
* sól, pieprz,łyżka natki
* 4 łyżki sera
*olej do smażenia
Sos:
*puszka koncentratu pomidorowego (70g, lub 4 pomidory średniej wielkości)
* 1 cebula
*2 łyżki oleju
*1 łyżeczka mąki
*sól.pieprz,czosnek granulowany, trochę cukru do smaku

Mięso razem z rozmoczoną w wodzie i odciśniętą bułką , jajkiem i natką wyrabiamy na masę.Formujemy małe kulki.Oprósz mąką i obsmaż je na patelni z każdej strony.Zeszklij na oleju cebulę, wsyp mąkę i zasmaż. Dodaj koncentrat(lub pomidory ugniecione na "papkę"), rozmieszaj dolej szklankę wody, dopraw i zagotuj.Sos powinien być dość gęsty. Na ugotowany makaron wyłóż mięsne kulki, polej sosem, posyp startym serem. I gotowe :))

Nie muszę dodawać ze znajomi byli  zachwyceni i wszytko migusiem znikało z talerzy i to zaledwie w 30 minut obiad gotowy :)Do tego lampa czerwonego wina i popołudnie udane. Na deser dałam co zostało z tego co nie zdążyłam zjeść :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz