wtorek, 31 stycznia 2012

Kolorowa sałatka z grzybami i cukinią oraz gotowanym jajkiem

Pierwszym przepisem którym się, z wami po dziele po  długiej przerwie jest kolorowa sałatka z grzybami i cukinią , przepis zaczerpnięty z gazety Oliwia o ile dobrze pamiętam został trochę prze ze mnie zmodyfikowany dodałam element gotowanego jajka:)

Czas przygotowania 30 minut , składniki na 4 porcje, każda ma po 325kcal
Potrzebne składniki:
  • duża cukinia
  • 400g kurek ( można je zastąpić innymi grzybami w słoiczku, w trakcie sezonu grzybowego oczywiście grzybki prosto z lasu)
  • 250g pomidorków koktajlowych ( ja zawsze daje 6-8sztuk)
  • 250g fety
  • 1 łyżeczka organo
  • łyżka masła
  • łyżka posiekanej natki
  • sól, pieprz,czosnek
Przygotowanie:
Cukinie myjemy, kroimy na cienkie paski i na kawałki. Kurki dokładnie myjemy( gdy sezon grzybowy) , gdy brak świeżych kurek grzybki wyciągamy ze słoika opłukamy je pod letnia wodą , aby pozbyły się smaku marynaty.Pomidorki myjemy i kroimy na połówki, czosnek obieramy i siekamy.Fetę również kroimy w kostkę( chyba ze mamy już kupioną w kostce to rzecz jasna ze nie :) ) Masło topimy na małym ogniu do dajemy przyprawy pieprz, sól, czosnek oraz oregano.Przygotowane składniki cukinie, grzyby i pomidorki mieszamy razem z przygotowanym sosem w misce.Gotowe porcje przekładamy na talerze , na wierzchu układamy kostki fety , sałatkę oprószam trochę pieprzem ziołowym i czosnkiem granulowanym:)
  Smacznego i czekam na opinie czy smakowało :)

Niestety brak zdjęc zachecacjacych do sałatki , ale mam nadzieje ze mimo tego skuszę nie jedna osobę aby podkusiła się zrobić właśnie tą sałatkę:)
Ps. Oliwki też można dodać:) ja za nimi nie przepadam stąd u mnie ich brak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz